Öncelikle kitap psikolojik olay ve unsurları çok iyi yansıtmış. Normal bi insanın bile günümüzde yaşanan olaylar çerçevesinde çoğu zaman kendini bulabileceği ruh hallerini anlatıyor. Ve bunu çok yakın bir pencereden yapıyor. Bana garip gelen ve bu kitabı okumaya başlamama sebep olan şeylerden biri de buydu.
Açık konuşmak gerekirse, bu kitap benim için tam bir uyanış çağrısı. Edebi derinlik arayanları belki tam tatmin etmez, ama Coelho'nun asıl derdi zaten bu değil. Amacı, sana "Kendi deliliğini ne zaman kucaklayacaksın?" diye sormak. Hayatı ertelemeyi bırakıp, risk almanı ve başkalarının 'normal' dediği şeylere takılmamanın ne kadar önemli olduğunu çok net bir şekilde anlatıyor. Bence, hayatında küçük bir sarsıntıya ihtiyacı olan herkesin hızla okuyup bitirmesi gereken etkili bir manifesto bu. Pişman olmazsın.