Geçmiş geçip gitti. Gelecek ise gelmedi. Geçmişin sıkıntılarını devam etmektense , geleceğin kaygısını yaşamaktansa , AN'ı dolu dolu yaşamak. Geçmişten ders alıp, geleceğin planını yapıp takılı kalmamak...
"Sonra yavaş yavaş mantığım değişti. Hatta dünyaya bakışım, eşyayı görüşüm, insanları anlayışım değişti. Vâkia bunlar bir günde olmadı. Hatta çok güçlükle ve adım adım oldu. Hatta çok defa bana rağmen oldu. Fakat oldu."
Ahmet Hamdi Tanpınar