İlk ve ortaöğretimin tepetaklak olmasının ikinci nedeni üniversitelerdir. Üniversite hocalığını, aylıklı aylaklık olarak algılayan öğretim üyelerimizdir.
Allah'ın verdiği nimete şükretmek bir nimet ise eğer,
Bu nimete karşılık yine şükretmem gerekir!
Günler günlere eklense, katılsa bile ömre ömür,
O'nun lütfu olmadan şükrün hedefine nasıl varılır?
O'ndan bir sevinç geldiğinde, her yere sirayet eder!
Şayet bir sıkıntı gelse O'ndan, ardından ecir gelir!
Sevinçte ve sıkıntıda pek çok nimetler vardır,
Bunları anlamaktan vehimler, karalar ve denizler kadar uzaktır!