Eğer bana bu dünyada
mutluluk yazılmadıysa
bütün gücümle çevredekilerin selameti için çalışmalıyım ödülümü
öbür dünyada alabilirim.
Kalbime bu uyarıları yaptıktan sonra hemen kararlılıkla harekete geçtim….
Biricik Tanrı beni yanına çağırırsa,
seve seve gider, sonsuza dek dinlenirdim... Ama ölüp annemi yalnız bırakırsan olmaz?
Seni bencil, hayırsız evlat, anneni bir an bile nasıl unutursun! Onun mutluluğundan büyük ölçüde sen sorumlu değil misin —küçücük öğrencilerimizin iyiliğinden de?
sadece güzel zamanlarda değil, acı ve fedakârlıkta da anlam kazandığını çok etkileyici bir değerle serveti parayı geri tepiyor…
Agnes Grey
Bu yeterli değil mi. Çocuklar?
+ tabii ki annemin kararını alkışladık
(ve bir daha alkışladık alkış)
Başka hiçbir kadının onu benim kadar teselli edip neşelendiremeyeceğini düşünecek kadar bencilim — kendimi herkesten üstün gördüğüm için değil ama biz birbirimiz için yaratılmıştık..