Fizik ve matematik evrenin nasıl başladığını açıklasa da insan davranışını kestirme konusunda pek işe yaramazlar, çünkü bu konuda hesaba katılması gereken pek çok formül vardır. İnsanları, özellikle de kadınları, neyin harekete geçirdiğini anlama konusunda kimseden üstün değilim.
Bizler, bizi oluşturan parçacıkların geçici bekçileriyiz yalnızca. Bu parçacıklar gelecekte, kendilerini yaratan devasa evrende var olmaya devam edecekler.
Evrenin bir başlangıcı olduğuna inananlar kaçınılmaz olarak şu sorular sormaktaydı: "Başlangıçtan önce ne oldu? Tanrı dünyayı yaratmadan önce ne yapmaktaydı? Yoksa böylesi soruları soranlar için Cehennemi mi hazırlamaktaydı?"