..... Beni buralarda bir daha görürsen şaşırma. Ömrünü seccade üzerinde tespih çekerek geçiren dervişlerden değilim. Öyleleri Kur - an 'ı sathi okur. Bense Kuran' ı her yerde okurum ; her başakta, karıncada, bulutta. Nefes Alan Kuran 'dır okuduğum. "
" Nasıl yani? İnsanları kitap gibi okuyorsun öyle mi? " diye tısladı kerhane sahibi, bir kahkaha patlattı. " Amma saçmalarsın! "
" Her insan açık bir kitaptır özünde. Okunmayı bekler. Her birimiz yürüyen, nefes alan kitabız aslında, yeter ki özümüzü bilelim "dedim. " İster fahişe ol, ister bakire, ister düşmüş ol, ister itibarlı, Allah 'ı bulma arzusu hepimizin kalplerinde, derinlerde saklıdır, sırlıdır. Doğduğumuz andan itibaren aşk cevherini içimizde taşırız. Orada durur, keşfedilmeyi bekler. Kurallardan biridir bu. "