Ama yanılıyoruz: Hesaplaşma günü diye bir şeyin olmayacağını iyi belle, belki anca kazara... O kadar çok olay kazara yaşanıyor ki birçoğumuz için hesaplaşma gününün bir temenni, hatta bir beklenti haline gelmesi abes değil. Fakat düzensizce öleceğiz, her şeyin kaos içinde olduğunu yansıtır şekilde, layıkıyla hazır olmadığımız bir anda, darmaduman bir halde, çoğu mesele çözülmemiş ve hesaplar kapanmamışken öleceğiz. Her şeyin kaos içinde olduğunu anlasak bile bu anlama yetisinin kendisi kaosun reddini temsil ediyor, o yüzden de bir ilizyon olmalı.