Melek Ulu

Puan vermedi
#OkudumBitti #KitapYorumum #NurseminDoğan (BeyazMelek) #EylüldeYıkım 212 sy Sizlere yine kalemi ile ilk kez tanıştığım Nursemin Doğan'ın kaleminden “ EYLÜLDE YIKIM” kitabının tanıtımı ile geldim 🪽 ------------------------------------------------- EYLÜLDE YIKIM; Karakterler de dahil, farklı zamanlarda farklı yer ve mekanlarda birbirinden bağımsız ve farklı başlıklar altında, 10 kısa hikayeden oluşuyor.. Yazarımız bu 10 hikayesinin sonunu ise ona uygun bir şiirle taçlandırıyor. Bu benim için çok hoş bir ayrıntı olmuş diyebilirim Her bir öykü kendi içinde bizlere bambaşka bir bakış açısı sunuyor , hayata ve yaşanmışlıklara dair, öğreti ve ders niteliği taşıyan.. Bizlere eşlik eden kesitlerin içinden, insan üzerine düşenin fazlasını alıyor satır aralarındaki sözlerden ve cümlelerden .. Hikayelerimiz de; ➜ Küçük bir çocuğun okuma aşkı ve bilgiye aç oluşu.. ➜ Bir rüya ile başlayan yolculuğun güzel bir yuva ile son bulması.. ➜ Boşanma sürecinde ve sonrasında evlatlarımızı hiç bir zaman ihmal etmeden onları sevgiyle, şevkatle sarıp sarmalamamız gerektiğini .. ➜ Kan bağının olmamasına karşın yürek bağının ne kadar kuvvetli olduğunu .. ➜ Umudun ve sabrın bitimsizliğini yaşarken kaderin önüne neler çıkaracağının belli olmayışını.. ➜ Acıda olsa, etme bulma düyası.. ➜ 80 ler ve 90 larda çocuk olmanın o eşssiz güzelliklerini.. ➜ Hayatımıza değerli anlar ve anılar katacak, dokunuşlarıyla hayatı güzelleştirecek birinin olmasını .. ➜ Hayatımızın her anına şükretmeyi.. ➜ Özlemle hasretle geçen ömürler ve yazılan şiirlerden çok daha fazlasını bulacağınız sıcacık bir yolculuktu yaptığım.. Yer yer hüzünlendiğim, yer yer tebessüm ettiğim yer yer ise dalıp gittiğim.. Sevgili yazarımız sayın Nursemin Doğan hanıma ( Beyaz Melek ) sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum, adıma imzalayıp
Eylülde YıkımNursemin Doğan · Uyanış Yayınevi · 202127 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi
#OrtakOkuma #OkudukBitti #KitapYorumum #SimonBeckett #ÖlümünKimyası 337 sy Ve herkes kendi hayatının diğerlerinden önemli olduğunu düşünüyor, tıpkı bizim gibi... ------------------------------------------------------------ Sizlere kalemi ile ilk kez tanıştığım Simon Beckett 'ın kaleminden “ÖLÜMÜN KİMYASI ” adlı kitabı ile geldim.. Soluk soluğa okuduğum bu macerada yol arkadaşım olan, sevgili Erdem'e çok teşekkür ederim, bir kez daha kendisi ile bir ortak okumanın keyfine vardığım için 🪽 ------------------------------------------------ Simon BECKETT 'in kalemimden ''David Hunter Kitap Seti” olarak adlandırılan 5 kitaplık serinin ilkidir “Ölümün Kimyası” ve kitabımızın tam olarak adını taşıdığını da söylemeliyim... ➜ İnsan bedeni ölümünden dört dakika sonra ayrışmaya başlar. ➜ Bir zamanlar yaşamı barındırırken, artık son başkalaşımlarını geçirir. ➜ Kendi kendini parçalama sürecinde hücreler içten dışa doğru çözülür. ➜ Doku önce sıvıya, sonra gaza dönüşür. Ölülerin de bizlere bir şeyler anlattığını biliyor musunuz peki Tanınmayacak durumda olsalar veya sadece kemikten oluşsalar bile Hatta cesedin etrafında uçuşan her bir sineklerin , kurtçukların, böceklerin , bakterilerin hatta ve hatta cesedin bulunduğu toprağın bile bizlere bir şeyler anlattığını Ölüme, ölüm sonrasına, insanın yok oluş evrelerine, cesetlerin üzerinde dolaşan kurtcukları, toprakta bulunun kanın demir miktarını, cesedin kaç günlük olduğunu, evre evre çürümelerini ve daha fazla bilgiyi tam olarak hikayemizin baş kahramanı olan David Hunter 'dan adım adım öğreniyoruz, kitabımızın ilk sayfalarından itibaren.
Ölümün KimyasıSimon Beckett · Yabancı Yayınları · 20191,055 okunma
Puan vermedi
#OkudukBitti #KitapYorumum #SinanAkyüz #İncirKuşları 320 sy Suada ve Tarık... "Sanırım," dedi kulağıma fısıldarken. "Bu savaşta hepimiz bir şeylerini kaybetti. Sen de beni bu halimle yeniden sevebilecek misin acaba?" "Sen ve ben ortak bir kadere sahibiz," dedim boğazım düğümlenirken. "Sen benim yaralı kalbimin merhemisin, ben de senin kaybettiğin bacağınla kolunum. Evet... Seni ilk görüşte her halinle sevdim ben. Nefes aldığım sürece de seni hep seveceğim. Bugün tekrar kavuştuysak, biz artık birbirimiziniz." ---------------------------------------------------- Merhaba arkadaşlar Sizlere kalemi ile ilk kez tanıştığım Sinan Akyüz 'ün “ İNCİR KUŞLARI ” kitabının tanıtımı ile geldim 🪽 ------------------------------------------------------ İNCİR KUŞLARI; Her ne kadar başlarda aşk kokan, romantik bir eser ile buluşmuş gibi olsam da, perdeler aralandığında , öyle can yakıcı bir hale geliyor ki sayfalar .. Öyleki aşkın içinde “savaş ve şiddeti”, savaşın içinde de “aşk ve inancı” okuyoruz.. Yazarımızın ustalıkla harmaladığı bu kavramları ve fazlasını. Gerçeklere dayanan bu Bosna hikayesi ,tarihin acımasızlığını en acı ,en kavurucu şekilde gözler önüne seriyor bütün cömertliği ile. 2. Dünya Savaşından sonraki en büyük katliam , 1992-1995 yılları arasında Bosna'da sırf Müslüman oldukları için binlerce Bosnağın katledilmesi oldu. Boşnakların kökünü kurutmak için katledilmiş binlerce insanın yanı sıra Sırpların kendi soylarını devam ettirmek adına, Sırp askerleri tarafından defalarca tecavüze uğramış binlerce Boşnak kadını ve Boşnak genç kızları.. Diğer taraftan ise bu katliama sesini çıkarmayan Avrupa, kendi çıkarlarını düşünen diğer ülkeler... Savaşın çirkin yüzü en dehşet verici şekilde, acımasızca, merhametsizce, vicdansızca bir kez daha karşımıza çıkarken,
İncir Kuşları Sinan Akyüz · Alfa Yayınları · 201733,4bin okunma
Zamanın kavşağından bir kere döndün mü dün bile insana yabancı gelir.
Olur da birgün gideceksen eğer. Şehirler arası bir ayrılık olsun bu gidişin. Mevsimler değişsin, iklimler değişsin Bütün bildiğim adresler değişsin Ama bir sana giden yollar değişmesin. Sen gitme... Emir Mir SAYDUN