Mehmet Yiğit Okuroğlu

Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Üzüntüyü düşünmek onu beslemek demektir, kini düşünmek onu artırmak demektir, arzuyu düşünmek onu daha da çoğaltmak demektir. Eline beli aldın mı toprağı bellemen gerek. Düşünceni bir alet olarak ele aldın mı, durma hemen kendi kendini doğru yola götür; iyi düşün. Ruhbilimci kötü düşünmeye alıştırır kendini; aynanın önünde suratını çeşitli şekillere sokan bir çocuktur o.
«Barış, insanlar var olmasını isterlerse var olur, adalet de öyle. Kader diye bir şey yoktur; ne iyisi ne de kötüsü. Olayların hiçbir şey istediği yok. Bulutların içinde Tanrı falan aramayın. Küçük gezegeninin üstünde kişi yalnızdır; yüreğinde yaşayan tanrılarla beraber yalnızdır: inanç, umut ve merhamet.>>