Tümüyle Müslümanlardan oluşan bir mahallenin iç kısmında Çinlilerin ne işi vardı? Gördüklerimi, şimdiye kadar duyduklarımla ve okuduklarımla birleştirdiğimde, soruyu kendi kendime cevaplamakta zorlanmadım:
Bunlar, Çinli yerleşimcilerdi. Devlet kararıyla, Müslüman mahallelerine yerleştirilen Çinli kolonyalistler. Uygurları yakından izlemek, kontrol etmek ve baskı altında tutmak için, onların göz hizasına iskån edilmişlerdi. Kameraların köşe bucağı zaten taradığı bir şehirde, Uygurlar, yabancı bir nüfusun yayıl-macılığıyla da mücadele etmek zorundaydılar. Bu yöntemle Uygurlara verilen mesaj da gayet açıktı: Biz yöneteniz ve hâkim sınıfız.