Polis takibi varsa hem kendi başımızı hem de onların başını derde sokmamak için yerel halkla doğrudan ve uzun diyaloglara girmemeye çalışıyorduk. Bizden önce buraları ziyaret eden arkadaşlara Çin polisinin sorduğu sorulardan biri şu olmuştu çünkü: "İnsanlarla niçin sohbet ediyorsunuz? Ne konuşuyorsunuz?" Ancak ilginçtir, daha ilk adımda problem olmasın diye biz kendimizi sakındıkça, Gulcadaki Uygurların bizimle temas kurmaya ve sohbet etmeye can attıklarını gördük. "Türkiya mı? Ooo, yahşi yahşi..." cümlesini kaç kere duyduğumu sayamadım bile, o derece. İçlerinde İstanbul'u görenler ve bize anlatanlar da vardı