Türkçe, bizim için İngilizceden ve diğer dillerden daha üstün olmalıdır. Çünkü o bizim lisanımız ve bizzat zihnimizin temeli. Tarihimiz, kültürümüz ve dünyayı algılamakta kullandığımız yegâne aracımız olan zihnimiz, bu lisana göre şekillenmekte. Dolayısıyla dünyayı anlamak istiyorsak, dilimizi anlamak zorundayız. Aksi halde dünyayı tam anlamıyla anlayabilmemiz ve onun aracılığıyla bize sunulanları içselleştirebilmemiz imkânsızlaşır ve Alev Alatlı'nın söylediği gibi "Dünyayı bilmeyen, onun maskarası olur".