Boşaltılan köylerde kalan hayvanların açlıktan ve yalnızlıktan ölene kadar yaşadıkları o birkaç aylık süreci bir an olsun görmek lazım. Ben çok rastladım bu hayvanlara. O kedilerin ve köpeklerin gözlerindeki son ışıklarda sadece iki duyguya rastlarsınız: Aynı pırıltının içinde insanın yüreğini kuşatan masumiyetin ürpertisi ve yalnızlığın ruha dokunan şiddeti… Bu öyle bir resim ki hiçbir yürek dayanamıyor. Savaşın yıkıcı sonuçlarını en etkili anlatan şey, yıkık bir köy ya da bir insanın parçalanmış yüzünden daha çok, yıkılan köylerde aç ve yalnız kalan bu hayvanların ölümü anlatan yüzleridir. Çünkü bu hayvanlar insanlardan daha çaresizdir. İnsanlar ölüyor ya da terk ediyor; ama bu hayvanlar her şeye rağmen bekliyorlar. Ölüme doğru yol aldıkları o sonsuz bekleyiş sürerken yüzleri öyle bir hal alıyor ki, işte o yüzleri, umudun, masumiyetin ve vahşetin aynı ifadede toplandığı o sarsıcı yüzleri görmek lazım.