İhtiras olmadan yaşanmayacağını söyleyemeceğim ama hayat sıkıcı olurdu.
- elimde ne türden olursa olsun iktidar olması, tanıdığım pek çok kişinin elinde iktidar olmasından daha iyi olacaktır.
Çevresini saran koşulların karmaşıklığını rn küçük ayrıntılarına dek bilen her insan, ister istemez bu koşulların karmaşıklığının ve bunlara açıklık getirme zorunluluğun sadece kendisinin kişisel, raslantısal bir özelliği olduğunu sanır ve başkalarının da tıpkı kendisi gibi karmaşık kişisel sorunlarla kuşatılmış olduğunu hiç aklına getirmez.