Mai

Mai

, 2026 okuma hedefini ekledi.
2026 OKUMA HEDEFİ
21/40 kitap - %53 tamamlandı
21 kitap okudu
40 kitap
6,4bin sayfa
3 inceleme
22 alıntı
10 günde 1 kitap okumalı.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Doğum günü
En takvalı gördüğüm arkadaşlarımın bile çocuklarının doğum gününü kutlaması ve bunu paylaşması bende yaralar açıyor. Çocuklar büyüdükçe bunları nasıl izah edeceğimi bilemiyorum. Bir de savunmaları var ki evlere şenlik. "E biz mum yakmıyoruz ki!." Anlatamadığım ise şu: Sen anne babanın yapmadığını yapıyorsun. Evlâtların da bir adım ileri götürerek mum yakacaklardır ve sen de kötü bir çığır açmış olacaksın.
İnsan ve Hayat
Libya’lı İslam Tarihi Profesörü Ali Muhammed Sallabî’nin bir televizyon konuşmasından alınan bir bölümün tercümesi; "Tarih tekerrür ediyor, ders alın ey akıl sahipleri: Eğer Allah, sonra da Osmanlı Devleti olmasaydı Arap Yarımadası şimdi bir Portekiz ya da İspanya sömürgesi olurdu. Eğer Allah, sonra da Osmanlı Devleti olmasaydı, Kuzey Afrika şimdi bir Hıristiyan toprağı olurdu. Eğer Allah, sonra da Osmanlı Devleti ve onun şerefli, mücahid, yüce sultanları olmasaydı, Araplar şu anda ya Hıristiyan ya da Şii olurlardı. Bu geniş Arap toprakları muhtemelen Portekiz, İspanya, Fransa, Hollanda, İngiltere ve İtalya’ya bağlı silme Hıristiyan bölgeler ve eyaletler olurdu. Diğer bazı bölgeleri de İran’a bağlı vilayetler olurdu. Şunu bilelim ki, Osmanlı’nın; 1517 ile 1917 yılları arasında Portekiz, Hollanda ve İngiltere işgallerine karşı Yemen’i, Haremeyn’i (Mekke ve Medine) savunurken verdiği kayıplar ve şehitler onun Avrupa fetihlerine karşı verdiği şehitlerden ve kayıplardan çok daha fazladır. Sonra da kalkıp Osmanlı Devletini haksızca ve iftira ederek Arap ülkelerini işgal etti, zenginliklerini sömürdü (o zaman petrol yoktu/bilinmiyordu), Arapları köleleştirdi ve cahil bıraktı diye itham ediyorlar. Oysa bu doğru değildir. Şimdi şöyle bir soru soralım: Bunlar Osmanlı Devletini bu yalanlarla kim adına suçluyorlar? Osmanlı Devleti yıkılalı bir asır oldu, Araplar bu uzun süre içerisinde neyi başardılar? Hiçbir şey başaramadılar, sadece bu uzun süre boyunca Batının sömürgesi(Osmanlı'nın engellediği) oldular. Sonuçta Arap halklarını onlar fakirleştirdiler, cahil bıraktılar, sömürdüler, onları birbirleriyle boğazlaşan, birbirlerini öldüren, gruplara ve kabilelere ayırdılar. Oysa onlar Osmanlı Devleti sayesinde tek millet, tek toprak ve tek yürek idiler. Yapmayın! Osmanlı’nın
-Sürüde koyunu olmayan çobanla uğraşır. -Camide gözü olmayan imamla uğraşır. -Vatan sevgisi olmayan Devletle uğraşır...