..on sekizinci yüzyılda, eğer Tanrı yoksa onu uydurmak gerekir diyen yaşlı bir günahkar vardı. Gerçekten de insanoğlu Tanrı'yı uydurmuştur. Hem tuhaf ve şaşırtıcı olan Tanrı 'nın gerçekte var olması değil, böyle bir düşüncenin, yani Tanrı 'nın gerekli olduğu düşüncesinin insan gibi vahşi ve kötü yürekli bir yaratığın aklına gelebilmiş olmasıdır.
...mavi gökyüzünü seviyorum işte bu kadar! Burada ne akıl, ne de mantık söz konusu, burada içinle, karnınla seviyorsun, kendinin ilk gençlik günlerini seviyorsun...(...)
"Yaşamın anlamından daha çok yaşamı sevmek mi yani?"
Biliyor musunuz Lise, staretsim bir kez bana, insanlara her zaman çocuklar gibi, bazılarına ise hastanelerdeki hastalar gibi bakmak gerektiğini söylemişti...