En güzel şeylerin eskiler olduğunu düşünmek zorundayim bu dönem. Eski kitaplar , eski insanlar ne güzelmiş
Her söyledikleri söz ,her yaptıkları davranış , aşkları bile bir baskaymis. Bu yozlaşmış , ötekileşmiş devirde yazılan güzel şeyler bile itici ve yapay geliyor. Bu makineleşmiş kafaların fikirlerine dahi tahammülümüz kalmadı.
Dörtnala gelip Uzak Asya'dan
Akdeniz'e bir kısrak başı gibi uzanan
bu memleket bizim!
Bilekler kan içinde, dişler kenetli, ayaklar çıplak
ve ipek bir halıya benziyen toprak,
bu cehennem, bu cennet bizim.
Kapansın el kapıları, bir daha açılmasın,
yok edin insanin insana kulluğunu,
bu davet bizim.
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine,
bu hasret bizim!