"İyi ya da kötü isteme dünyayı değiştirecekse, dünyanın ancak sınırlarını değiştirebilir, olguları değil; dille sözü edilebilir olanı değil.
Kısacası, bu yolla dünyanın o zaman tümüyle başka bir dünya olması gerekir. Sanki bütün olarak batması ya da çıkması gerekir.
Mutlunun dünyası, mutsuzunkinden başka bir dünyadır."
"Dünyanın anlamı, dışında yatsa gerek. Dünyanın içinde her şey nasılsa öyledir, her şey nasıl olup bitiyorsa öyle olup biter; içinde hiçbir değer yoktur - olsaydı bile, hiçbir değer taşımazdı."
"Burada görülüyor ki, tek-bencilik tam olarak sonuna dek götürüldüğünde, saf gerçekçilik ile çakışır. Tek benciliğin Ben'i, uzamsız bir nokta olarak büzülüp durur; geriye de, onunla eşleşmiş gerçeklik kalır."