Efendim, Hesiodes namlı ihtiyar filozof, daha hoş geldin, yorulmuşsundur, buyur otur, demeden başını sallayarak " Cahiller bilmezler yarımın bütünden çok olduğunu" demez mi?
.
.
Acaba bir şeyin tamamına sahip olmak insanı hoyrat ve küstah mı yapıyordu. Vuslattan sonra bunun için mi bitiyordu aşklar.
.
.
Yoksa Hesiodes paylaşmaktan mı söz ediyordu? Paylaşılan her şeyin, paylaşılmayandan çok daha büyük hazlar vereceğini mi anlatmak istiyordu?
Deniz, "Martım" dese de martı uçuyor. Martı beyaz kanatlarını sürmeyecek denize. Bu yüzden belki, takılacak balıklar, martı tüyü takılan çaparilere. Deniz, "Martım" dese de martı uçuyor. Bu yüzden vazgeçemez, bu yüzden sürülse de...
Hey köpeğe bak! Atla yarış ediyor.
Atın bir adımı için köpek on adım atacak..
Bırakın küstahı yarışıyor sansın.. Arabayı çekmiyormuş ne çıkar, atla beraber kırbaçlansın.. Kahkahalar örtüyor suçun üstünü. Gülmeyin köpeğe kendini at sansın.