Her insan biriciktir, kendine özgüdür, kendi potansiyeline sahiptir ve kendini gerçekleştirmek temel amacıdır. Aynı zamanda insan kendi kararlarını verebilen ve bu kararların sorumluluğunu alabilen bir varlıktır.
Yaşam, o Yaşam anlamlandırıldığında değerlidir ve yasanılasıdır.
Çehov'un dediği gibi:
"Bir süreliğine yalnız kalmak tehlikelidir ve bağımlılık yapar. Çünkü ne kadar huzurlu olduğunu görünce artık insanlarla uğraşmak istemezsin."