Bütün romanlar, bütün şiirler içimizdeki hiç bitmeyen iyi-kötü çekişmesi temeli üzerine kuruludur. Bana öyle geliyor ki kötülük hiç durmadan yeniden canlanıyor; oysa iyilik, erdem ölümsüzdür. Kötülüğün hep yeni, taptaze bir çehresi vardır; oysa erdem dünyada hiçbir şeyin olamayacağı kadar köklü ve saygındır.