Farklı ortamlar, yeni insanlar, farklı işler insanın ufkunu açardı. Burada tatil boyunca İlay’ın kola içip hamburgercileri gezeceğini, haftada bir iki kez sinemaya gideceğini, bildik ve kendisine benzeyen arkadaşlarıyla sıkıntıdan patlamamak için uçuk kaçık konularda muhabbet edeceğini, bütün bunların da kızına hiçbir şey kazandırmayacağını düşünüyordu.
Her kitabın okuru, her okurun kitabı var kesinlikle. Her kitap her okuyucuya hitap etmemekte. Öyle bir ballandıra ballandıra anlatılmıştı ki bu kitap da bana... Belki de beklentimi çok yüksek tuttuğum için ne hikâyeye dahil olabildim ne aradığımı bulabildim... Kötü diyemem ama benim severek okuduğum bir kitap olmadı.