Cahilsin; okur,öğrenirsin. Gerisin; ilerlersin. Adam yok ; yetiştirirsin, günün birinde meydana çıkıverir. Paran yok kazanırsın. Her şeyin bir çaresi vardır. Fakat insan bozuldu mu, bunun çaresi yoktur.
Kitabın alışılmamış bir kurgusu var. Hasan Ali Toptaş ve İhsan Oktay Anar gibi post-modern teknikleri kullanan ve felsefi yönü olan kitapları okumak biraz zor. Araştırmak, dikkatli bir okuyucu olmak gerekiyor. Gölgesizler kitabında anlatım kimi kez kentteki berber dükkânına kimi kez köye gider. Zaman, mekan ve kahramanlar arasında geliş-gidişlerle kafa yorulur. Kitabı sevmemin en önemli etkeni kurgu tekniği olarak farklı teknikler denenmiş aralarından en çok fizikteki paralel evrenleri kullanması hoşuma gitti. Tam da Dark'ın 3.sezonu bittikten okumak keyif verdi. Kitapta iki paralel evren var. İlki kentteki berber dükkânı, ikincisi ise köy. Kentteki öykümüz üst kurmacaya bir örnek. Kitaptaki cinsellikte çok farklıydı. Cinsel ilişkilerin hepsinde mazoşist eğilimler vardı. Bir akademisyenin dediği gibi “bu kitap yokların öyküsüdür. Kayboluşların, bitmeyen bir döngünün Dünya bir var oluş yok oluş ekseninde döner durur”.
GölgesizlerHasan Ali Toptaş · Everest Yayınları · 202014,1bin okunma