Ortalama bir insanda herhangi bir günde herhangi bir orduya
yetecek kadar ihanet,
nefret, şiddet
ve saçmalık vardır.
VE Cinayet konusunda En Becerikliler
Cinayet Karşıtı vaaz verenlerdir
VE Nefreti En İyi Becerenler
Sevmeyi Vaaz Edenlerdir
VE-SON OLARAK-
SAVAŞI EN İYİ BECERENLER
BARIŞ VAAZI
VERENLERDİR
Tanrıyı Vaaz Edenlerin
Tanrıya İhtiyacı Var
Barış Vaaz Edenlerin
Huzuru Yok
SEVGİYİ VAAZ EDENLER
SEVGİSİZDİR
VAAZ VERENLERDEN SAKININ
Bilmişlerden Sakıının.
DURMADAN
KİTAP
OKUYANLARDAN
Sakının
Yoksulluktan Nefret Edenlerden
Ya da Gurur Duyanlardan Sakının
Övgü Göstermekte Hızlı Davrananlardan SAKININ
Karşılığında ÖVGÜ Beklerler
Beklentimin çok altında bir kitaptı. Çok daha iyisi çıkabilirdi. Beni uzun olan o kaotik diyaloglar fazlasıyla yordu. Onun dışında olay örgüsü konusu, anlatılan şeyler çok tatmin ediciydi. Özellikle kitabın sonundaki Ömer'in içimizde ki şeytanlarla yaptığı ilgili yaptığı tespit kesinlikle okumaya değerdi.
Halbuki bugün sonsuz
zaman ve mesafenin içinde ben neyim? Bir solucandan, bir ayrık kökünden daha
ehemmiyetsiz, daha değersiz, daha lüzumsuz bir mahlukum...”
içimizde şeytan yok... içimizde aciz var... Tembellik var... Iradesizlik, bilgisizlik ve bunların
hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var... Hiçbir şey
üzerinde düşünmeye, hatta bir parçacık durmaya alışmayan gevşek beyinlerimizle
kullanmaya lüzum görmeyerek nihayet zamanla kaybettiğimiz biçare irademizle hayatta
dümensiz bir sandal gibi dört tarafa savruluyor ve devrildiğimiz zaman kabahati meçhul
kuvvetlerde, insan iradesinin üstündeki tesirlerde arıyoruz.