Bazen ebeveynler çocuklarının başına gelen üzücü olayları, onların acısını artıracağı veya işleri daha da berbat edeceği endişesiyle anlatmaktan kaçınırlar.Aslında, çocukların tam olarak istediği hikayenin anlatılmasıdır.Çünkü böylece hem olan biteni anlayabilecek,hem de olan bitenle ilgili olarak kendilerini daha rahat hissedecekleri bir konuma geçebileceklerdir.
...
Bize neler olduğunu anlama güdümüz o kadar güçlüdür ki beynimiz yaşadığımız bir olayın ne anlama geldiğini anlamak için bunu başarana kadar çabalamaya devam eder.
Trajik bir durum mu bu sizce? Bilemiyorum.Doktoru bana"Elimi ona uzatıp aklını başına getirebilseydim,yine de bunu yapmazdım,çünkü bu haliyle çok mutlu." dedi.