Kardeş nedir, biliyor musunuz? Kardeş, başka bir kardeşinin eziyetlerine, tahkirine, sıkıntılarına, dertlerine katlanandır. Biz sevap için uğraşmıyor muyuz? Efendimiz (sas) sevapların en güzelini gösteriyor. Öyleyse bahanelere sığınmaya gerek yok. Yapacağımız şey, varlık teminatımız olan kardeşliktir, kardeşliktir, kardeşliktir. Biz ya kardeşlik ile var olacağız ya da kardeşsizlik yüzünden birer birer yok olacağız. Ya kardeşlikle var olacağız, dirileceğiz ya da bu işi lüks görerek "Eskide kaldı bunlar, bunlar artık lafta!" deyip sadece işin edebiyatı ile uğraşan insanlar olacağız. Düşman da bizim bu zaafımızı kullanacak, bizi birbirimize kırdıracak ve kanlarımızın üstünde kendi destanlarını yazacak. Gelin düşmana fırsat vermeyelim, destanı biz yazalım, bizden sonrakiler bu destanı yeni bir ensâr-muhacir kıssası olarak okusunlar. Allah böyle bir ufka bizleri vardırsın ve kardeşliği her daim bizim azığımız edindirsin.