Medine genç

Nermin Yıldırım hayranlığımı nirvanaya taşıyan kitap...
10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2024 60. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 13 Ekim 2024 21:40
"Ev dediğiniz dört duvar değil ki, orada sizi sevecek, saracak biri..." Siz bulabildiniz mi evinizi? Dört duvar arasında yıllar geçerken, ne kadar evinizde hissettiniz kendinizi? Evini bulan şanslılardan mıydınız, yoksa Sabahattin Ali'nin dediği gibi "Gerçekte hep yalnızdım, hiçbir yerde kendimi evimde hissetmedim." diyenlerden miydiniz? Ev dediğimiz nedir ki? "İnsanın evi karnının doyduğu, kalbinin olduğu yerdedir." diyen Orhan Pamuk, "Bir ev; sokak, şehir ya da tuğla ve harç gibi yapay şeyler değildir. Ev insanın ailesinin olduğu yerdir." diyen John Boyne yanılıyor olamazlar değil mi? Bir yere Ev'im diyebilmek için sarılıp sarmalandığın, beraber gülüp beraber ağlayabildiğin, varlığı yokluğu paylaştığın bir ailen olmalı. Büyükken her ne kadar buna duyulan ihtiyaç azalsa da gerçek bir 'Ev' çocuk için temel ihtiyaçtır. Eksikliğinin açtığı yaralar yıllar sonra bile kapanmayan, muzdaribini yollara düşüren ve bitmeyen bir arayıştır 'Ev' arayışı... Bu kitapta Seher, arkadaşı Ogo ile İspanya'daki, Camino de Santiago'ya yürüyerek gidiyordur. Hristiyanlıkta hac yolculuğu olarak kabul edilen bu yorucu yolculukta sadece mekanda yolculuk değil, zamanda yolculuk da vardır. Bu gerçek anlamda bir zaman yolculuğu değil, zihnen geçmişe dönüşler şeklinde bir yolculuk. Seher yürüyüş sırasında aldığı evsiz geçen çocukluğunu, aldığı terapileri hatırlar. Seher'in çocukluğundan itibaren bir yere ait olamayışının bugününe nasıl yansıdığını görürüz. Nermin Yıldırım, Ev kitabında bize evin ne olduğunu, Seher karakteri üzerinden anlatıyor. Seher küçük yaşlarda annesi ve babası tarafından terk edilmiş, bir süre dedesi ile yaşamış dedesinin ölümünün ardından da birkaç yıl amcasında birkaç yıl halasında derken Türkiye'nin pek çok şehrinde yaşamıştır. Tam bir yere alışacakken sonra yine
Edebiyat
EvNermin Yıldırım · Hep Kitap · 20206,9bin okunma
Medine genç
Çok güzel bir inceleme yazısı . Hatta sanki kitabın başka bir bölümünü olur gibi hissettim değerlendirmeni. Emeğine sağlık zümrem
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Buen camino / la vida no es ningún camino de rosas
9/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2024 168. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 13 Ekim 2024 18:38
Dünyayı hatta sonrasını da çocuklar kurtaracak. Çocuklar anne babasını kurtaracak, yine bu çocuklar anne baba olup hayatları kurtaracak. Çocukluk denilen şey tohum gibi tohum da kaderin en belirgin filizi... Kendi çocukluğunu kabul edip kurtar sonra kendini kurtar ki yaşam yük olmaktan çıkıp yaşanır hale gelsin. Bir evi olamayanların öyküsü ...bir evden öbürüne gidişler. Toplanan bavullar, ve dalaşılan arkadaşlar, geride kalan şehirler, tren kom­partımanları, otobüs koltukları, koridor boşlukları, pencere ke­narları, camdaki buğuya yazılan isimler, süzülen yağmur dam­laları, gece karanlığında parlayan uzun yol ışıkları, gidişler, gidişler, gidişler. Koparak, sancıyarak, her defasında bir parçayı daha geride bırakarak gidişler ve her varılan yeri yuva bellemek için ısrarlı direnişler. S:61 Değişik hayatları yalnız kalmamak için çekmek zorunda kalan bir can... ...kendini sev­dirmek için yeni telaşlar, içinde tek fotoğrafın olmayan aile al­bümlerine metanetle bakmaya çalışmalar, s:61 Kitapta dostluklar ve dostların birbirini kabullenmeleri, kendilerini rahat hissettikleri öyle olaylara şahit olacaksınızki bir alıntı imdadıma yetişti... Kontrolü kaybetmekten ödüm patladığından genellikle temkinli içerdim. Ama Ogo'yla birlikteyken o kadar kasılmam gerekmezdi; azıcık çakırkeyif , hatta bazen düpedüz sarhoş olmakta beis görmezdim. Bilirdim ki ne kadar içip sapıtırsam sa­pıtayım onunlayken kendimi sefil, saçma, yetersiz hissetmeye­ceğim. Ogo'nun yanında rahatlıkla bazen bil­hassa sarhoş olur; içimden abuk sabuk şeyler söyleyip yapmak geldiğinde, kendimi tutmak yerine biraz daha içip olacakları ha­tırlayamayacağımı garantilemenin yolunu bulurdum. S:164 Önemli olanın yaşama gücü verecek olanlara ihtiyacımızın olduğundan bahsedilmiş. Herkesin artısı eksisiyle
EvNermin Yıldırım · Hep Kitap · 20206,9bin okunma
Medine genç
Henüz bitirmedim kitabı yaptığın değerlendirme ile kitaba merakım daha da arttı. Kalemine sağlık.
Biz bize okuma etkinliği :)
Yarın buradaki dostlarım Kitaplarımın Dünyası, ✰ Yıldız ✰ ve değerli zümrelerim @garib_abd ve Medine genç ile Korkma Ben Varım kitabını okumaya başlayacağız, umarım "Korkma ben varım." cümlesi kadar güzel bir kitaptır ve güzel bir okuma süreci olur. Hazır mıyız dostlar☺️🤗
1000 Kitap
Medine genç
Hiç okumadığım bir yazar bakalım nasıl olacak
Biz bize okuma etkinliği :)
Yarın buradaki dostlarım Kitaplarımın Dünyası, ✰ Yıldız ✰ ve değerli zümrelerim @garib_abd ve Medine genç ile Korkma Ben Varım kitabını okumaya başlayacağız, umarım "Korkma ben varım." cümlesi kadar güzel bir kitaptır ve güzel bir okuma süreci olur. Hazır mıyız dostlar☺️🤗
1000 Kitap
Medine genç
Hazırım 😊