Aksülâmel

Aksülâmel
@Mehlika___
Yürümezsen yol içinde birikir...
Harun Reşid ölüm yatağında iken kardeşlerine: "Defnedileceğim kabri görmek istiyorum" dedi. Kardeşleri onu kabre kadar götürdüler. Harun Reşid, kabre bakarak ağladı. Sonra çevresindeki insanlara yönelerek Hâkka Sûresi'nin 28 ve 29. âyet-i kerîmelerini okudu. Malım bana hiç fayda sağlamadı; güç ve saltanatım elimden çıkıp gitti." Bu âyetleri okuduktan sonra başını sema'ya kaldırdı ve ağlayarak şunları söyledi: Ey mülkü yok olmayan Allah'ım! Mülkü yok olup gidene merhamet et.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Şair, şiirinde: “Neden eve dönmekten ibarettir hayat?” diye soruyor. Bir Aborjin atasözünde cevabına rastladım: “Biz bu zamana ve yere misafiriz. Geçip gidiyoruz. Amacımız; gözlemek, öğrenmek, büyümek, sevmek ve sonra eve geri dönmek.” Biz bu zamanın içinde evini arayan yolcuyuz."
Peyami Safa diyor ki; “İnsan çektiği ıstırap nispetinde zevk duyar: ne kadar acıkırsa yemekten, ne kadar yorulursa dinlenmekten, ne kadar ararsa bulmaktan o derece zevk duyar.” Bir şeyin kıymeti o şeyin yokluğunun çokluğu ile artar. Ne azsa o kıymetlidir, ne uzaksa onu arar insan.
İçtenlikten uzak, asla sürekliliği olmayan insan ilişkileri. Hepsi yerin dibine batsın... Franz Kafka
Öyle hissediyorum ki bende onlara korkunç, yabancı gelen bir şeyler vardı, bu yüzden hiçbir şekilde aralarına karışamıyor, beni saran bu yoğun kitleden kopuk bir şekilde suyun üzerindeki bir yağ damlası gibi tek başıma yüzüyordum...