Milli mücadele sürecinde Fenerbahçeli futbolcular da, bir yandan antrenman yapıyor bir yandan Avrupa yakasından Anadolu’ya geçirilen silahları kulübün kayıkhanesinde saklıyor, oradanda Anadolu’ya kaçırıyorlardı. İngilizler, bu faaliyeti haber almışlardı. Bir gece, kulüp binasını basıp iki futbolcuyu şehit ettiler.