“Yazılan yazılar yerde kalırsa, sadece yazanın yüreğini kanatırsa, ne olabilir ki havadan su dövmekten başka” dedi şair Suna Aras bu kitapta. İşte o yüzden bir inceleme yazıyorum. Kitap acıtıyor ama acındırmıyor. Tam tersi bütün mağdurların birer birer cok güçlü insanlar, cok güçlü kadınlar, çocuklar olduğunu gösteriyor. Okumanızı tavsiye ederim çünkü hikayelerin yanı sırası yıllardır araştırmalar yapmış ve uzmanlarla konuşmuş gazeteci, Büşra Sanay tarafından yazılmış bir kitap. Sadece bu arada yaşanmış olayları anlatmıyor, ama aynı anda çözümler sunuyor ve alınması gereken önlemlerden bahsediliyor. Diğer taraftan istismar konusunu çocuklarla nasıl konuşulması gerektiğini öğretiyor ve cinsel istismara uğramış bir çocuğa anne, aile üyesi veya kamu görevlisi olarak nasıl yaklaşılması gerektiğine açıklık veriyor. Akademik bir seviyede Türkçe bilmiyor olmama rağmen anlaması ve okuması kolay bir kitap. İçeriği ise bazen kitabı size kapattırıp düşündürüyor, sorgulatıyor ve bilinçlendiriyor. Tabiki bu kitabı bir saatte okumadım çünkü sıradan roman gibi okunacak bir kitap değil ama bir inceleme yapmam gerektiğini düşündüm.