Adaletin çoğunlukla geç geldiği, hatta nice zaman hiç gelmediği bu memlekette, bir çok vatandaş kendi intikamını almanın peşine düşer, yanan canının karşılığını alayım derken daha büyük can yakardı.
D/Ali derdi ki; esas "ahlaksızlık" insanın insana zulmüdür, kötülüğüdür, gaddarlığıdır. Esas "anormallik" ise süregiden eşitsizliktir, haksızlıktır, sömürüdür. Konuşmamız gereken ana konu da budur.
Biz insanlar da tıpkı keçiler ve koyunlar gibi, iki ayrı türden mi oluşuyoruz acaba: bir tarafta asla unutamayanlar var, bir tarafta ise unutmayı da affetmeyi de başarabilenler...