Şafak sökmeden uyanıp yolda taş kıran bir işçi , bir çoban , çocuklara ders veren bir öğretmen ya da bir makinist olmak ne kadar keyiflidir … Ah Tanrım ! İnsanlar bir yana ; çalışabileceğin sürece bir öküz , sıradan bir at olmak bile daha iyidir .
“ Sevgili Ivan Romaniç, çok iyi anlıyorum artık . Bir adamın çalışması , alnından terler akana kadar çalışması gerekti , kim olursa olsun . Hayatının bütün amacı ve anlamı , mutluluğu , bütün coşkusu buna bağlıdır .”