Kemalizm'in husûsen 15 ve 16. Bölümleri (Tekinalp 1936: 129-158), "Kemalist Târih Tezi'ne veyâ (daha ziyâde dili öne çıkaran) diğer ismiyle "Güneş-Dil Teorisi"ne tahsis edilmiştir. Yalnız, her ne kadar bunları "Dilin Türkçeleştirilmesi" başlıklı 17. Bölüm tâkîb ediyorsa da, bunlarda, bu tezin dil meselesine tatbîki görülmüyor. Müsbet ilim bakımından ancak bir hezeyân olarak değerlendirilebilecek teze gelince, kısaca bu, târîhin ilk medenî milletinin -târîhleri binler ve binlerce sene gerilere giden- Türkler olduğu, medeniyetin bütün dünyaya Türklerin eliyle yayıldığı, bu çerçevede, Mezopotamya medeniyetini başlatan Sümerlilerin, "Girid, Lidya ve İyonya adile maruf kültür merkezini vücude getiren Ege medeniyetini" kuranların, Hititlerin, "Yunan-Lâtin medeniyetini yaratan Etrüsklerin", v.s. Türk ırkına mensûb bulunduğu ve bu sebeble de dillerindeki kültür kelimelerinin Türkçe menşêli olduğu gibi iddialardan ibârettir.
"Türk ırkı"na gelince, bu tez sâyesinde, artık
"Türkün, Mogol veya Mongoloid ırkına değil, Alplı ve brachycéphale [brakisefâl Arî / Avrupalı] ırkına mensub olduğu öğrenilmiş" (Tekinalp 1936: 133),
...