Bu açıdan bilgi sahibi insanlar denizin sopayla vurulunca yarıldığı, Ay'ın parmakla işaret edilince ikiye bölündüğü,. kutsal
kitapların gökten indirildiği, peygamberlerin Tanrı' nın en sevdiği kulları olduğu, Tanrı'nın bir oğlu olduğu, bir kadının kendi kendine gebe kaldığı ya da 7 yaşındaki kız çocuklarıyla evlenmenin Tanrı izni
olduğu türünden bilim ve ahlak dışı şeylere inanmak istemiyor.
Burada Tanrı kavramı, evren kavramıyla
değiştirildiğinde bile değişen hiç bir şey yoktur. Çünkü dengenin yaratıcısı ve koruyucusu olan evren de kendi kendine varolmuş, bilinmeyen, anlaşılmayan,
tüm insanların kaderini belirleyen bir varlıktır ve evrendeki her şey evrenin bir parçasıdır. Bu dine inananların sorumlulukları ise şunlardır: Doğa
yaşayan bir varlıktır ve doğadaki tüm canlı ve cansız varlıkların ruhları vardır; doğanın insana düşman olmaması için bu ruhlara saygı gösterilmeli ve korunmalıdır. Kişi kendi eylemlerinden sorumludur;
bu sorumluluk dürüst bir insan olmanın göstergesidir.