Melsa

Melsa

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.·
19 günde okudu
·
2025 10. kitabı
Kemal Varol
8.7/10 · 1.968 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Yaşam dediğimiz bu acayip,bu karmakarışık işte,öyle garip anlar olur ki,insan şu koca evreni büyük bir şaka olarak görür. Bu şakayı pek anlamasa bile,kendisiyle alay edildiği kuşkusuna düşer. Gene de yürekli kalır, tartışmayı doğru bulmaz.Tüm bu olan bitenleri,tüm inançları,tüm din ve mezhepleri,görülür ya da görülmez her şeyi,ne denli kaskatı,ne denli yamru yumru da olsa yutar;sindirme gücü çok gelişmiş bir devekuşunun,mermileri ve çakmak taşlarını yuttuğu gibi küçük zorlukları ve üzüntüleri,beklenmedik felaket korkularını,elini kolunu ya da canını yitirme tehlikelerini,tüm bunları ve ölümü bile gözle görülmeyen ve sağı solu belli olmayan o koca şakacının,gülerek attığı birer şamar,keyifli birer sille sayar.Söylediğim bu garip duygu,yalnız en zor durumlarda gelir insana. Bu duygu kuşku duymadığımız öyle bir anımızda yakalar ki bizi,biraz önce pek önemli saydığımız bir şey,büyük şakacının ancak bir parçası gibi görünür bize o anda.
Düşünmeyeceksin. Tanrının en birinci buyruğudur bu. On ikinci buyruğu da şu: Uyuyabildiğin kadar uyu.
Ey tanrım, ister ölümlü, ister ölümsüz olayım, ölürken senin gücüne inanıyorum. Bu dünyadan çok, kendimden çok, senin kulun olmaya çalıştım. Ama hiçtir bütün bunlar. Sonsuzluğu sana bırakıyorum.İnsan nedir ki tanrıdan daha fazla yaşasın ?