Çünkü eksiklik duygusudur insana mutlu olmayı öğreten. Evet mutluluk ögrenilir. Tıpkı farketmenin öğrenilmesi gibi. Zaten mutluluk denen sey farketmedir. Evet sadece farketme. Acılar içindeyken, bunun hayatın bir zerresi olduğunu farketme. Bütün basamakların sonunda, kendinin bir yaratıcıya ait olduğunu farketme. Basamağın son noktasıdır; mutluluğun ya da mutsuzluğun basit bir ayrımından ibaret oluşu. Çünkü huzur anında, birbirinin tamamlayıcısı olarak zıt'ların varlığına ihtiyaç duyulmaz artık. Zıtların bir olduğu yerde, sadece sükun vardır.
Sükun ve sükût halinde olanlardan esirgenir "mutlu musun?" sorusu.
Hangi kitaptan ve yazardan olduğunu hatırlamıyorum 🫠