Bu mu bir yuva? Evlilik mi bir evin yuva olmasını sağlayan şey? Dört duvar arasına tıkılmış, birbirine yabancılaşmış, konuşulacak konusu kalmamış iki insanın birlikteliği mi yuva? Burası bir yuva değil pansiyon.
Niçin erkekler evde kalmıyor da, biz kalıyoruz? Niçin? Bu söz nereden çıkmış?
Bu söz en basit tümce ile “kız almak“ deyiminden çıkmış. Bir şey satın alınıyorsa ve talebi olmayıp alınmazsa, “elde kalmış“ hatta defolu gözüyle bakılır, hoşa gitmez. İşte annelerimiz bizleri, günün birinde alınacağımız fikriyle yetiştirirlerse, biz de alınmayınca“ “Elde” değil ama “evde “kalırız. “
Size yalvarsam… Yararı olur mu acaba? Ne olur yaşamımızın tek amacı, “Bir başkası“ olmasın, ne olur onların yüzünden acımayın kendinize, ne olur kendinize kendi gözlerinizle bakın onlarınki ile değil, ne olur bir şeyler yapın, kendi dünyanızı yaratın, o dünyada kendi kendinize kalın