Esma

Kaybolup gitti dostlarım kayıplarımı aramanın saati geldi!
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ey Zerdüşt dedi çocuk bana kendine bak aynada ! Aynaya baktığımda bir çığlık kopardım, yüreğim sarsılmıştı: çünkü kendimi değil, bir şeytanın iğrenç ve alaycı suratını görmüştüm orada.
Neden korktum ki rüyamda da uyandım böyle? Elinde ayna tutan bir çocuk değil miydi karşıma çıkan?
Tüm tanrılar öldü: şimdi üstinsanın yaşamasını istiyoruz.
İdrak eden insan düşmanlarını sevmekle kalmamalı, dostlarından da nefret edebilmeli.