Esma

…insanlığın hedefi hala eksikse, eksik değil midir - kendisi de?
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Bir köle misin? O halde bir dost olamazsın. Bir Tiran mısın? O halde dostların olamaz.
Ben ve kendim her zaman çok ateşliyizdir konuşurken: nasıl dayanılırdı bir dost olmasaydı?
Oraya, devletin bittiği yere -oraya bakın kardeşlerim!- Görmüyor musunuz gökküşağını ve üstinsana giden köprüleri?