"Beni sevmediğini biliyordum zaten. Kocası insanı sevmezse, aldatilmanin bir önemi yok ki..."
Ne kadar ilginç şeyler söylüyor bu kadını! Sevilen kadın aldatılırsa üzülür, o zaman çok değerli bir şeyi kaybetmiş olur, yani sevgiyi, aşkı... Hayri onu aldatınca ne kadar üzülmüş, adeta yaşamaktan vazgeçmiş ama kocası onu aldatsa da olur. Zaten sevilmediğini biliyor.
"Çok mu seviyorsun o kızı?"
"Evet, çok..."
"Ne güzel!"
"Ne?"
"Sevmek diyorum. Sevmek çok güzel!"
"Ama ailem izin vermiyor."
"Sevgi ve aşk izinle filan olmaz...
Dürüst oldum ona. Dedim ki, ben başkasına aşık oldum. Bu iş burada bitsin.
... Dürüst olmak ne zaman utanmazlıkla, ihanetle, acımasızlıkla, küstahlıkla aynı şey olmuş ki! Nasıl bir adam bu? Onun için her şey ne kadar da basit!