Mert Gürbüz

Mert Gürbüz
@Mergu
Hayattayken yaşadığı çağın dışına düşmek, bir yazar için en önemli talihsizliklerden biridir. Bizim aydınlarımızin çoğu Tanzimat'tan beri konformist,hedonist ve oportümit davranmıştır. Sınıf atlama hırsını, bir türlü entelektüel hırslarının arkasına atmayı başaramamışlardır. Hem halktan, hem de çağından kopmak gibi bir yanlışı tekrarlar dururlar. Fazla okumaz, kulaktan dolma bir tek yanlı hayranlikla, sadece yeteneğine dayanarak bu işi ömür boyu devam ettireceğine inanırlar. Ve tabii aldanirlar! Türk aydını Türkiye'nin değil de, mesela Fransa'nin, mesela Sovyetler'in, şimdi de Birleşik Devletler'in aydını olduğunu sanir. Yok efendim, olur mu öyle şey? Hem tembellik edeceksin, hem kendine benzemeyenı ve kendi kültürünü hor göreceksin, hem de topluma mal olmuş bir yazar olmayı hayal edeceksin!.. Olmaz öyle şey! Olmuyor da... Kendi ahbaplari ve yardakçıları dışında kimsenin okumadığı kitaplar yazmak işte bu sebeple 'makus bir kader'e dönüşüverebiliyor.
Sayfa 432 - Şair Dayı·Kitabı okudu