Herkes, ne zaman ne karar vereceğini, ne zaman neyle karşılaşacağım bilir aslında..."
"Efendim?"
"Ama bilgiler, doğumla unutulur."
"Hangi bilgiler?.. Nasıl?.."
"Hayatında karşılaşacağın her şeyin bilgisi.. kader yani..."
Şimdi, yasaklamadan yasaklıyosun ya... onu anlatıyorum... bi adama okumayı öğretmezsen, ona mektup yazmayı yasaklamış olmaz mısın?.. Altyazılı film seyretmeyi, yazı yazmayı, dilekçe yazmayı... üstelik, rahat rahat karşısına geçip; 'Ben sana yazmayı yasaklamadım ki yavrum,' bile diyebilirsin... gördün mü?.. Yasaklamadan yasaklamış oldun işte...