Gölge, bize nasıl davranmamız gerektiğini buyuran karanlık yanımızdır. Kendimizi Persona’dan özgür kılmaya çalıştığımız zaman içimizde bir ışık yakar ve örümcek ağlarını, korkaklığı, kötülüğü görürüz. Gölge, ilerlememizi durdurmak için oradadır ve bunu genellikle başarır da. Ne var ki bazıları, “Evet, bazı hatalarım var ama yeterince iyiyim ve ilerlemek istiyorum,” diyerek kendi örümcek ağlarıyla karşılaşmaların üstesinden gelmeyi başarırlar.
İşte o anda, Gölge kaybolur ve Ruh’la bağlantıya geçeriz.