"Gönül ehli hâle bakar, dili tek reçete bilmez; İnsan, gönlüyle insandır, her gönül bir yatır derim."
*Bahaeddin Karakoç*
Bize lazım olan dilsiz, dudaksız bir hasbihal, bir gönül okurluğu. Nasıl ki bir katrenin kalbi yarılsa, ondan tüm deniz suyunun hakikati anlaşılırsa, kişi kendi sinesini okumakla, ondaki kesreti görüp tevhide varmakla insanı tanır. Ve insana ayna olmakla da kendiyle tanışır..