Okuyucuyu hemen saran bir anlatıma sahip, güçlü imgeler ile de kahramanların zihinsel durumlarını tüm çıplaklığıyla göz önüne seriyor. Dönemin ruhsal ve fiziksel buhranını, tahribatını eserine çok güzel yansıtmış. Bir oturuşta okunabilen bir eser. Stefan zweig eserleri bana şöyle hissettiriyor:Bir uzun yolculuğa çıkmışsınız ve herkesin bir hikayesi var ; siz de ister istemez o hikayeye kapılıp dinliyorsunuz,işte bu hayat hikayeleri kısa fakat çok anlamlar, dersler sunuyor size...