Şimdi dışarıda kavga var? Giderek sertleşecek. Kitap bütün bu gürültünün neresinde duruyor peki? Neresinde durmalı? Dışarıdaki gerçeklik ile kitap okuduğumuz ve sonra o kitaplarla tatlı, kırılgan Instagram fotoğrafları çektiğimiz battaniyeli, çiçekli odaların arasında bağlantı ne? Edebiyat dışarıdaki seslere kulaklarımızı tıkamaya yarayan huzurlu bir oda olarak tasarlamak sürdürülebilir bir inat mı? İyi bir inat mı? Edebiyat, dışarıdaki hayat karışınca kendimizi kilitlediğimiz ve korku içinde zamanın geçmesini beklediğimiz bir panik odası mı?