İnsan dünyada garip ve yalnızdır.Bu gurbet ve yalnızlık hissini özellikle hayatın memata döndüğü akşam saatlerinde , hayatın yokluğa döndüğü sonbaharda hissedersiniz. O yalnızlığı size ilahi bir teslimiyet, Cenabı Allah'ın varlığı unutturur." Ey kulum sen benden geldin Yine Bana Döneceksin" Bu mühim bir lütuftur.
O kadar geniş bir mana denizi ki gönül, uçsuz bucaksız. Hayatta her şeyin bir sınırı var, dünyanın bir sınırı var. Bedenimizin, hayatımızın ,bilgimizin, duyularımızın bir sınırı var. Gönlümüzün bir sınırı var mı?