Merve Nur Güleç

Merve Nur Güleç
@Merveningozunden
Ne için varsan, O’nun için yaşa!
“Ey Muhammed, senin ümmetinden kim her gün yüz defa La ilâhe illallâhül melikül hakkul mübîn derse, bu onun için fakirlikten kurtulmaya vesile olur, kabir yalnızlığında kendisine yoldaş olur ve bununla zenginliği celb etmiş yani kendisine çekmiş ve cennetin de kapısını çalmış olur.” Zebidi, İthaf, 5/131; Kenzü’l ummal, no: 5058
Sayfa 23 - Hayykitap·Kitabı okudu
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Onlar ki, kendilerine bir musibet dokunduğu zaman, “Bizim bütün varlığımız Allah’ındır ve biz ancak ona dönüyoruz,” derler.” Bakara/156
Sayfa 23 - Hayykitap·Kitabı okudu
Meğer insan karşısındakinin çektiği acıyı, ancak o acının içinden geçerken tam manasıyla anlarmış. 
Sayfa 8 - Hayykitap·Kitabı okudu
Alıntı
Puan vermedi·200 syf.··
2026 3. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2026 14:08
Selamlar herkese! Ocak ayının son kitabını da bitirdim ve içimde öyle bir huzur var ki, bu hissi paylaşmadan edemedim. Derviş Kelamı... Aslında benim için uzun soluklu bir yolculuk oldu bu; okuduğum serinin üçüncü kitabıydı. Şimdi hiç ara vermeden büyük bir merakla dördüncüye geçiyorum ama bu son durağın bende bıraktığı iz apayrı. Hani bazen hayatta her şeyi kontrol etmeye çalışırız, her şeye biz yetişelim, her sorunu biz çözelim isteriz ya... İşte bu kitap tam o noktada beni durdurdu ve şu cümlesiyle resmen kalbime dokundu: “Eğer karşımızda bize karşı gelişen bir direnç varsa haddimizi aşmış, Allah’a bırakmamız gereken noktayı kaçırmışız demektir.” Bu satırı okuyunca insan bir durup nefes alıyor, nerede yorulup nerede akışa bırakması gerektiğini anlıyor. Kitap aslında tasavvufun o derin bilgeliğini psikolojiyle, hayatın içinden gerçeklerle öyle güzel harmanlamış ki... Bir dervişin dizinin dibinde oturup dertleşiyormuşsunuz gibi bir havası var. Karakterler derseniz; hepsi bizim gibi, bizden biri... Yusuf Ali’nin o sessiz ama derin iç savaşı, Zeynep’in hayatın içindeki o ince ama gururlu duruşu, Hüma’nın bekleyişi... Onları okurken bazen kendimi, bazen en yakın arkadaşımı izler gibi oldum sayfalarda. Kitaptaki o bilge ses, bize “hazır olmadığımız şifanın bize verilmeyeceğini” hatırlatıp sabretmenin o en zarif halini fısıldıyor. Eğer ruhunuzun yorulduğunu, bir yerlerde tıkandığınızı hissediyorsanız bu seriye mutlaka bir şans verin derim. Sadece bir hikaye okumuyor, kendi iç dünyanıza doğru şifa dolu bir keşfe çıkıyorsunuz. Ocak ayını böyle güzel bir kitapla kapatmak bana çok iyi geldi. Peki sizin bu ayı bitirdiğiniz favori kitabınız hangisiydi? Yorumlarda buluşalım.
İnceleme
Derviş KelamıFunda Uçuk Er · Hayykitap · 20221,496 okunma
Zaman nasıl da yıkıyor her şeyi.bir bakıyorsun gitmem dediğin yerdesin, bir bakıyorsun söylemem dediğin cümledesin"
Hayy Kitap·Kitabı okudu
Alıntı