Kitabın ismi ve beni kendine çekmesi .....okumak.icin sabirsizlandigim bir kitapti.ismi içeriğine dair bilgi vermeyen merak uyandıran bir isim..sonrasında Latife Tekin in diğer kitaplarının isimlerini görünce aynı hisler diğer kitapları için de oluştu .kitap açıkçası zor bitirdiğim kitaplardandi.batil inançları,bu inançların esir ettiği hayatları ele alan bir kitap..bir çoğu tanıdık gelen bu inançlar hayatı şekillendirmeye hatta bazı hayatları karartmaya yetmiş.bildiginiz batıl inaclari sıralamaya kalksaniz bu kadar fazlasıyla yer alan bir liste yapamazsınız sanırım.inanclarin hayatları esir aldığı bir zamanda kendini keşfetmeye çalışan insanların yaşadığı zorluk ve mücadele kahramanlarla tek tek incelenmiş.kisinin kendisi olmaya korktuğu hayat zor olsa gerek...ama yine inançların yadsınamaz gücünü bir kez daha gösteren bu kitabi okumak da farklı hayatlarin olabileceğini gormemi de sağladı diyebilirim
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İntikam almak bireyseldir,cezalandırmak Tanrının işidir.toplum.ikisinin arasında cezanın altında intikamin üzerinde yer alır böylesine büyük ve böylesine alçak iki şey ona uygun düşmez.İntikam almak için cezalandırmak yerine iyiliğe yöneltmek için duzeltmelidir.
Bu cümleler aslında kitabın özeti niteliğindedir.kitap uzun bir ön söz sonrasinda kitap hakkında kişilerin karşılıklı konuşma şeklindeki yorumları ve sonrasında mahkumun düşünce ve hislerinden oluşuyor.yazar döneminde gayet sıradan olan ve hatta insanların bir şenliğe dönüştürdüğü idama karsi olduğunu ön söz de anlatıyor.ve halktan kişilerin konuşması ise böyle birseyin saçma olduğuna dair..kaniksanan bilgiler yanlış bile olsa aksi saçma gelebiliyor şuan günümüzde de tartışma konusu olan ölüm cezasını ele alan bu kitaptaki çoğu düşünceye katiliyorum ve okurken yaşadığım su anın izlerini de görüyorum .kendimce nedenine gelince hükmü kesen kişilerin doğru karar verecegine dair inancımin zayıf olmasıdır.kitabin içinde bu ayrıntı da veriliyor .ölüm cezası devam ederken 4tane bakanın ölüm cezasına çarptırılmasi sonucu ceza kaldırılıyor.hukukta kişilerin esitligi net olmalı.makama mevkiye göre değişen, siyasilerin ideolojilerini göre şekillenen hukukta verilen cezalar hakkaniyet taşımaz.bunun örnekleri geçmişte çoktur ve her dönemde de olmuştur.ve günümüzde de vardır.dusuncesinden dolayı ölüm cezası alanlar kıyafetinden dolayı, birilerinin yaptığı darbeler sonucu idam edilenler az değildir.sonuc yıllar sonra gelen haklılık .neyi geri getiriyor öleni mi yakınlarının yaşadığı sıkıntıları mi geçiriyor hiçbirini....12yasunda idam edilen çocuklar bile oldu.30yil yattıktan sonra suçsuz olduğu anlaşılan insanlar oldu.bunun yanı sıra binlerce insanın katili olup sözüm ona hapishanede bey gibi yaşayanlar da.hangi kararin