Ben bu hayatta en çok öğrenmeyi ve öğretmeyi sevdim..
Sonsuza kadar öğrenci olmaya aday bir öğretmen...
Kitap, çay , çiçek ve çocuk kalbi sever.
Küçük bir anı defteri... Kendime notlar . . .
Bak sevgilim ,doğu bulutlarını menevişleyen şu hain ışıklara bak .
Gecenin kandilleri sönmüş, neşeli günse
Parmak uçlarına basmış bekliyor dumanlı tepelerde.
Ya gidip yaşamalı , ya kalıp ölmeliyim.
Bu iyilik değil , işkence!
Cennet burada , juliet 'in yaşadığı yerde
Her kedi , köpek , minik fare , bütün değersiz şeyler ,
Burada , cennette yaşayıp onu görebilsin de ,
Romeo göremesin! Romeo' dan daha değerli ,
Daha saygıdeğer , daha şerefli rütbede olsun
Öyle mi leş kokan pis sinekler !
Söyle şimdi ne farkı var bu sürgünden ölümün ?
Şiddetle başlayan hazlar, şiddetle son bulurlar,
Ölümleri olur zaferleri ,
Öpüşürken yok olan ateşle barut gibi.
En tatlı bal bile tadıldıkça bıkkınlık verir ,
Aynı tat isteği , iştahı köreltir.
Onun için , ölçülü sev ki uzun sürsün sevgin,
Hedefe hızlı giden , yavaş kadar geç varır.
Binlerce kez beter olsun gece , senin ışığın yoksa.
Öğrenciler nasıl ayrılırsa ders kitaplarından
Öyle koşar seven sevdiğine giderken ;
Okula nasıl canı sıkkın giderse öğrenciler ,
Öyle ayrılır seven sevdiğinden.